Infomasi Penting : SITUS REKOMENDASI DARI KAMI SAAT INI ADALAH JPOKER99.COM dan JBANDAR.COM, MIN DEPO RENDAH WINRATE MANTAP, SILAKAN DI GAS BOSKU

Jumat, 07 Februari 2020

# Kisah Rumah Sewa Serem Di Tengah Ladang Yang Angker

Kisah Rumah Sewa Serem Di Tengah Ladang Yang Angker

Masterceme, Misteri - Saya nak ceritakan semasa saya belajar di satu Universiti Swasta. Saya nan cerita tentang rumah sewa kami berdekatan dengan Kilang dan Kubur India di tgh tgh ladang.

Masa memula kami nak sewa. Kami tgk tgk. Rasa mcm ok. Lagipun masa tu Hostel kena tutup. Sebabkan kena betulkan. Nak tak nak. Belakang hutan , ladang , kami pun terpaksa terima. Agak jauh ke Universiti. Tapi memasing ada kenderaan. Tiada masalah.

Memula masuk , kami bertiga sahaja. Jiran kami bagithu yg Ada kubur India di belakang. Kami terkjut. Tp fikir dh tak ada masa nak cr rumah lain. Hadapi jela. Makcik tu cakap “kalau nampak orang lalu. Jgn ditegur. Acik selalu nampak. Tp biarkan jela.” Kami pun tanya “acik dok dgn siapa?” “Suami. Tp malam suami acik kerja. Acik selalu pasang tv kuat kuat”

Kisah Rumah Sewa Serem Di Tengah Ladang Yang Angker

Malam tu memang makcik pasang tv kuat kuat. Masa tu kami just duduk tgk movie jela. Tv pun tak ada masa tu. Tp kamk takut takut gak bila nak ke dapur.

Lepas beberapa sem. Hari jumaat , housemate ramai balik. Disebabkan saya dan kawan kelas jumaat sampai ptng. Terpaksa hadapi. Pernah sekali kawan saya balik (bf dia ambik) masa itu saya ada motor. Tak apa la. Hadap jela. Satu malam je. Esok kawan lain ada. Masa tu saya bela kucing. Tv pun ada.

Malam pukul 8-10 saya tak boleh tidor. Saya asyik rasa panas je. Buka lampu tp mengantuk. Tutup balik. Tv kat luar biarkan jela. Tetiba kucing saya pergi ke dapur pastu patah ke bilik dengan ekor kembang. Saya syak jumpa tikus. Masa tu pulak TV kejap ok kejap tak.

Allah. Masa tu saya rasa mengantuk tp takut. Saya siap siap call bf soh ambik skng. Tp bf ada hal. Maybe tgh malam.

 Daftar Sekarang

Bayangkan bila nak lelap je , ada bunyi. Tv mcm tiada siaran , kejap elok. Kejap tak.

Kucing makin lain jadinya. Ini tak boleh jadi. Saya menangis call bf angkut skng juga !!

Saya on semua lampu. Saya duduk dpn pintu. Masa tu saya pasang ayat Kursi kuat kuat. Kucing saya still ekor kembang hadap ke dapur. Lepas satu jam. Saya angkut kucing saya dan masuk kereta. Tidur kat depan kedai dulu. (Memasing mengantuk)

Cerita lagi satu.

Kawan saya sampai demam sebab kan mimpi nenek tua yg dalam bilik kami. Dia nampak kat penjuru tgh pandang kami tgh tidur. Bila dia keluar dia nampak nenek tu dpn tv pula. Bila ke dapur. Banyak mata tgk dia. Terus dia bangun dan nangis. Esoknya dia cerita. Esoknya demam.

Lagisatu. Ada part kami semua ada dlm rumah. Saya terbangun sebabkan bunyi anjing melalak tp bunyi lain mcm. Mcm menangis. Saya dengar mcm ada dlm 2-3 ekor. Betul di sebelah tingkap bilik kami semua. Lepas bunyi anjing. Tetiba blackout. Selalu blackout (suis jatuh) sbbkan guruh. Ini tiada guruh. Sampai ke subuh tak ada siapa berani bgn nk naikkan suis.

Pagi tu kami kumpul dan cerita balik. Semua terbgn masa anjing tu menangis. Yg seram. Kawan saya bawah katil dengar dr part Anjing ketawa , baru nangis.

Ada satu kes, saya tgh tunggu bf ambik saya. Petang. Hujan lebat. Kucing saya suka main kejar kat dlm rumah (saya kat luar masa tu) nak kata ada lipas. Tak ada. Tikus tak ada. Tetiba bulu semua kembang. Saya dah seram sejuk. Saya ckp “sudahlah. Kita nak balik dah” yg saya tak suka tgk dia merengas kat dlm rumah (masa tu gelap gelita) entah siapa dia marahkan.

 Daftar Sekarang

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.

Follow Us @soratemplates